Dolžnosti in pravice elektronskega državljanstva
Kategorija: Blog, EU | Datum objave: Monday, 16. 04. 2007 | Avtor: Domen Savič
Čeprav se elektronska uprava vse bolj razvija pri nas in po svetu, pa se veliko ljudi ne zaveda svojih dolžnosti in prednosti uporabe. Nizozemski politologi Burger@overheid so spisali listino, ki pojasnjuje dolžnosti in prednosti elektronskega državljanstva.
Cilj izobraževanja je spodbuditi izmenjavo informacij, učinkovitost storitev in sodelovanje z vzpostavljanjem partnerstva med upravo in državljani. Nizozemci kanijo to storiti s predajo večje odgovornosti in večje izbire v roke državljanom. Listina je napisana za državljane in ima deset točk, ki pojasnjujejo pravice državljanov in njihove dolžnost.
1. Izbor komunikacijskega kanala
- Kot državljan lahko izberem komunikacijski kanal, preko katerega bom komuniciral z državno upravo
- Uprava mora zagotoviti naslednje kanale: osebni stik, pošto, telefon, elektronska pošta in spletne aplikacije
2. Jasnost dostopa do informacij
- Kot državljan sem obveščen o točkah dostopa do informacij in javnih služb
- Uprava zagotavlja informacijske točke, kjer lahko dobim vse potrebne informacije
3. Transparentnost poslovanja
- Kot državljan se zavedam, do katerih storitev sem upravičen in pod kakšnimi pogoji
- Uprava zagotavlja spoštovanje državljanskih pravic in dolžnosti
4. Uporabniku prijazne storitve
- Kot državljan sem upravičen do popolnih, ažurnih in kvalitetnih informacij
- Uprava mora zagotoviti informacije, s katerimi si lahko pomagam
5. Varnost osebnih podatkov
- Kot državljan lahko izberem enkratno posredovanje osebnih podatkov
- Uprava mi mora jasno razložiti, katere osebne podatke shranjuje in jih uporablja samo z mojo privolitvijo
6. Transparentnost mehanizmov delovanja
- Kot državljan se lahko hitro in na enostaven način seznanim z delom uprave
- Uprava me mora obveščati o postopkih, v katere sem vpleten
7. Zaupanje in zanesljivost
- Kot državljan verjamem v to, da uprava zna ravnati z elektronskim poslovanjem
- Uprava zagotavlja varno shranjevanje podatkov
8. Razumevajoča uprava
- Kot državljan lahko podam predloge izboljšav in kritike upravnega delovanja
- Uprava posluša državljane in uporablja dvosmerni tok komunikacij za izboljšave
9. Merjenje uspešnosti delovanja
- Kot državljan lahko kadarkoli primerjam, preverjam in merim uspeh delovanja uprave
- Uprava zagotavlja podatke o uspešnosti svojega delovanja
10. Sodelovanje z državljani
- Kot državljan sem dobrodošel pri sodelovanju v odločevalskih procesih, kjer lahko izražam svoje potrebe in želje
- Uprava podpira sodelovanje z državljani in zagotavlja primerna orodja in informacije
Čeprav se elektronska uprava vse bolj razvija pri nas in po svetu, pa se veliko ljudi ne zaveda svojih dolžnosti in prednosti uporabe. Nizozemski politologi 